۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس:

کتابخانه عمومی «بنوان» نی ریز به بهره برداری می‌رسد

کتابخانه عمومی «بنوان» نی ریز به بهره برداری می‌رسد

شیراز- مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، اعلام کرد: کتابخانه عمومی «بنوان» نی ریز مشخص شده و با رفع مشکل اعتبارات مربوط به انشعابات، در ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشستی که صبح پنجشنبه با حضور فرهاد طهماسبی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی؛ روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس؛ محمدمسعود یاربی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نی ریز؛ محمود حسن زاده، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان استهبان و غلامرضا غلامی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بختگان، مسائل و مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان‌ها مطرح و بررسی شد.

روح الله منوچهری در این دیدار با اشاره به اینکه توجه به حوزه فرهنگ از نیازهای اساسی کشور و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: امیدواریم با توجه نمایندگان دوره یازدهم مجلس، روند رو به توسعه و ارتقای کتابخانه های عمومی شتاب بیشتری گیرد.

روح الله منوچهری به نیازهای کتابخانه های عمومی شهرستان‌ها پرداخت و اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده ساخت کتابخانه شهر قطرویه که از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان است، با همکاری واحد صنعتی در استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان استهبان نیز پیمانکار کتابخانه بنوان مشخص شده و با رفع مشکل اعتبارات مربوط به انشعابات، طی دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

منوچهری ادامه داد: متأسفانه قانون کتابخانه های عمومی کشور ایراداتی دارد که روند کار را برای توسعه و بهبود کتابخانه با مشکل مواجه می‌کند؛ این در حالی است که در قانون، نهاد، متولی ساخت کتابخانه های عمومی کشور است اما بودجه عمرانی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در ادامه تصریح کرد: با همه کمبودها در شهرستان بختگان روستای خواجه جمالی در دور سوم جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به عنوان روستای نمونه در سطح ملی معرفی شد که افتخاری برای شهرستان و استان بود.

وی اضافه کرد: در چندین سال گذشته همواره از شهرستان نی ریز کتابدار نمونه کشوری داشتیم و در شهرستان استهبان بخش کودک کتابخانه محقق العلما همواره در سطح استان فعال و مطرح بوده است.

فرهاد طهماسبی نماینده منتخب مردم شهرستان‌های نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار عنوان کرد: توجه به حوزه کتابخوانی از برنامه‌های پیش روی ما خواهد بود و برای بررسی نیازهای اساسی سه شهرستان در حوزه فرهنگی، از کتابخانه های عمومی شهرستان‌های نی ریز، استهبان و بختگان بازدید می‌شود.

کد خبر 4964088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha